مبانی برنامه نویسی کاربردی (#C)

Chapter 1:

Dot Net Framework

  • CLR

Common Language Runtime یک زبان میانی است بین برنامه نویسان و سیستم عامل که محیطی یک دست را برای ساخت همه نوع برنامه با دات نت ایجاد میکند.

  • FCL

Function Control Language نحوه صداکردن ، مقداردهی مقادیر و انواع روابطی که می تواند بین توابع سی شارپ برقرار شود که شامل سطوح دسترسی نیز می باشد.

  • GC

موتور پاک کننده حافظه رم که دانستن رویه کاری آن دلیل سرعت و استحکام کدنویسی سی شارپ را روشن می کند.

  • Security engine

برقراری امنیت داده و کنترلهای security از پایه ای ترین سطح در سی شارپ شروع می شود و تا مراحل حفاظت از شبکه و بانک اطلاعاتی پیش می رود.
#C

  • Object Oriented Programming
  • Encapsulation کپسوله سازی کلاس ها
  • Inheritance وراثت
  • Information Hiding and access levels کنترل سطح دسترسی
  • Security in basic code امنیت در کد
  • Accessors and properties متغیرهای امنیتی
  • Constructors سازنده های کلاس
  • LINQ commands and Lambda Expressions زبان واسط لینک و مبدا

 

Chapter 2:

Simple Program

Key Words

  • Contextual Keywords در زبان سی شارپ شناسایی و بررسی کلمات کلیدی و کلمات کمکی

Identifiers

Data Types

  • Value Types انواع داده(مقداری)
  • Simple Types
  • Integers : byte, Sbyte, Short, Ushort, int, Uint, Long, Ulong
  • Floating Point : Float, Double, Decimal
  • Boolean
  • Characters
  • Type less variables
  • Enumerations انواع داده (آدرس دهی)
    • Reference Types

WriteLine Outputs :+, @ ,Format strings خروجی برنامه

Literals کاراکتر حروف و عبارات متنی

  • Numerics
  • Char
  • Strings

Variables متغیرهای حاوی داده

  • Declaration تعریف و ایجاد
  • Initializing مقداردهی اولیه
  • Implicitly Typed variable انواع سازگار باهم
  • Variables Scope حوزه فعالیت و طول حیاط متغیرها
  • Optimal variable usages in code تمیزکاری کد (کدنویسی بهینه)

Type Conversion تبدیل نوع

  • Implicit غیر صریح
  • Explicit صریح

 

Chapter 3:

Operations عملگرها

  • Mathematics
  • Relational and Logical
  • Assignments
  • Comparison
  • ?:
  • ()

 

Chapter 4:

Control structures ساختارهای کنترل منطق نرم افزار

  • If Statements
  • Switch
  • While
  • Do While
  • For
  • Foreach
  • Break
  • Continue
  • Return
  • Zipping collections

 

Chapter 5:

Arrays & string

  • Single dimension تک بعدی

 

Chapter 6:

Classes and Objects:

  • Class Members معرفی کلاس
  • New Object شی سازی از کلاس
  • Access Type انواع و سطوح دسترسی
  • Reference type and Assignment متغیرهای ارجاع به آدرس و کاربرد آنها

Methods

  • Return مقادیر خروجی توابع
  • Parameters مقادیر ورودی توابع
  • Value parameters
  • Ref parameters
  • Out parameters

Constructors

Method Overloading سربار گذاری توابع

Object Initializer مقداردهی اشیا کلاس

Optional Arguments مقادیر ورودی توابع

Recursion

Static معرفی اعضای استاتیک یک کلاس و کاربرد آنها

  • Static Data
  • Static Methods
  • Static Constructors
  • Static Class

Overloading Operators سربارگذاری بر توابع و عملیات آنها

Conversion Operators عملگرهای تبدیل نوع جدید

Enumerations

Collections

  • Array آرایه
  • List لیست
  • Dictionaries دیکشنری

 

Chapter 7:

Inheritance وراثت

  • Calling base constructors
  • Name hiding
  • Object

 

Chapter 8:

  • Exception Handling مدیریت استثنا
  • Debugging مشاهده خروجی برنامه بصورت مرحله به مرحله
  • Tracing the code اجرای خط به خط کدها در برنامه

 

مباحث خروجی دوره مبانی برنامه نویسی #C

 مرحله ۱:

  • IF- For حلقه ها و متغیرها

مرحله ۲:

  • توابع – صدا کردن توابع تو در تو – شی گرایی

مرحله ۳:

ادامه مباحث شی گرایی:

  • Object
  •  Inheritance
  • Constructors
  •  virtual class
  • Accessors­
  • Abstract Class
  • مباحث آکادمیک مهندسی نرم افزار:
  • تحلیل سیستم، استخراج کلاسها و ارتباط دهی کلاسها و صدا کردن آنها
  • طراحی سیستم تحلیل شده با کد #C
  • پیاده سازی طراحی های انجام شده
  • کدنویسی بهینه (حجم کد کم و سرعت اجرای بالا – امنیت بالا – صرفه جویی در حافظه و شبکه)

نمونه پروژه های انجام شده در کلاس:

  1. Eshop: شامل بخش های انبارداری- مدیریت- انواع فروش- قابلیت آپدیت برنامه
  2. آژانس هواپیمایی: انواع تور- بلیط- انواع پرواز- انواع فروش
  3. کتابخانه شامل کتب تخصصی و عمومی- ثبت نام اعضا- امانت داری- Book Ranking
  4. پیش بینی بارندگی: جمع آوری اطلاعات بارندگی استانی و کشوری- اعلام احتمال بارندگی شهرستانهای هر استان
  5. مدیریت کارمندی: (ساعتی-قراردادی- رسمی)- انواع عملیات- محاسبه حقوق

windows

دانشجویان پس از موفقیت در گذراندن دوره باید قادر باشند که:

  • مدل های مختلف برنامه نویسی شامل Spaghetti, Structured, Modular & Object Oriented Prg را شناسایی کرده و ساختارهای هر مدل را بررسی نماید.
  • الگوریتم و فلوچارت مدل های برنامه نویسی را پیاده سازی نماید.
  • مدل OOP را شناسایی نموده و آشنایی عمومی با محیط های Visual پیدا می کند.
  • آمادگی لازم جهت شرکت در دوره های تخصصی برنامه نویسی را خواهد داشت.

به طور کلی دانشجو پس از گذراندن دوره قادر خواهند بود، تمامی دیدگاه ها و آینده شغلی خود را در رشته IT و در فیلد Programming مورد ارزیابی قرار دهد و آمادگی لازم را جهت شروع دوره های تخصصی برنامه نویسی و کسب مدرک بین المللی شرکت های معتبری چون Sun, Microsoft, …. بدست آورد.

هدف : تربیت افراد علاقه مند به برنامه نویسی، جهت شروع دوره های تخصصی زبانهای برنامه نویسی و ایجاد دیدگاه های مناسب جهت مدل سازی الگوریتم های مختلف با دید Object Oriented Programming


دسته بندی ها: برنامه نویسی

دوره های مرتبط

سخنران ها (استاد ها)
  • ساختمان1 .خیابان ارم.نبش کوچه 2
  • 32251000 داخلی 130

قیمت

275.000 تومان
ثبت نام

جستجوی دوره

تنها نمایندگی موسسه CIW در جنوب ایران