جستجوی دوره ها

مشاوره تکنولوژی اطلاعات

از اوایل دهه ۱۹۹۰ به ‌این سو، ارتباطات رایانه ‌ای نقش فزاینده‌ ای در توسعه فعالیتهای سازمانها داشته و باعث وقوع تحولاتی چشمگیر در عرصهفعالیتهای تجاری، تولیدی و خدماتی گردیده است. ظهور شرکتهای مجازی، گسترش تجارت الکترونیک و قابلیت دسترسی به طیف وسیعی از اطلاعات، همگی از مواردی هستند که به واسطه‌ی اثرات فناوری اطلاعات و ارتباطات امکان‌ پذیر شده ­اند.
سازمان مدیریت صنعتی، خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات خود را با هدف کمک به سازمان‌ها و مؤسسه‌ ها برای بهینه ‌سازی فعالیتهایشان با استفاده‌ مؤثر از فناوریهای جدید اطلاعاتی، عرضه می‌ کند. در این راه، سازمان حاصل سالها تجربه خود را در ارتباط با مسائل و نیاز سازمان‌ها و مؤسسه‌ های دولتی و خصوصی، همراه با آگاهی از پیشرفته‌ ترین فناوریهای دنیای امروز، به عنوان اندوخته‌ ای ارزشمند در اختیار داشته و رضایت مشتریان را، حاصل تأثیر این دو عامل اساسی موفقیت می‌ داند.
گروه مدیریت صنعتی ارائــه ‌کننده راه‌حل‌هــای مبتنی بــر فناوری اطلاعات (IT Solution Provider) است و خدمات خود را در قالب خدمات برنامه‌ ریزی، مشاوره، نظارت، و اجرا انجام می‌ دهد.

مشاوره مدیریت

مشاوره­ مدیریت خدمتی هدفمند است که به منظور بررسی و تشخیص مسائل و مشکلات مربوط به سیاستها، تشکیلات و روش­های اجرایی یک مؤسسه، ارائه­ پیشنهادهای لازم، و کمک در پیاده­ سازی پیشنهادها، توسط افراد آموزش ­دیده و با تجربه، صورت می­ گیرد.
مشاوره­­ مدیریت با تجزیه و تحلیل حقایق و بهره ­گیری از قضاوتهای عینی مبتنی بر دانش تخصصی، مهارتها، و فنون خاص انجام می­ شود. مشاوره، در شکل­های مختلف و متنوع ارائه می­ شود و طیف وسیعی از تخصص ­ها را دربر می­ گیرد. مسائلی که حل آنها از مشاوران مدیریت خواسته می­ شود، معمولاً پیچیده و غامض ­اند و در اغلب موارد با ابهام و تناقض همراهند، بنابراین لازمه­ حل مسائل و یا ارائه­ راهکار توسط مشاور، درایت، تیزهوشی، ذکاوت، خلاقیت،وسعت نظر، توان فکری، و بالاتر از همه اخلاقیات است که به مشاور مدیریت امکان تجربه و تحلیل، شناخت و کشف عوارض، ترکیب عوامل، و نهایتاً حل مسائل را می ­دهد.
مشاوره مدیریت نوعی شراکت است. شراکتی بین دریافت­کنندگان مشاوره، با دانش و آگاهی ­هایی که از سازمان خود دارند، و مشاور، با سرمایه­ ای که از تجربه و دانش و مهارتی که در برخورد و تعامل با شرایط و مسائل مشابه در سازمانهای دیگر کسب نموده است. در واقع، مشاوران مدیریت به عنوان عاملان تحول، در هر جامعه ­ای نقش بسیار مهم و اساسی را در تحول اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایفا می­ کنند و وظیفه­ آنها سرعت بخشیدن به آهنگ تغییر و تحول می­ باشد.

خدمات تحقیقاتی

خدمات تحقیقاتی یکی دیگر از ابعاد فعالیت های اساسی سازمان مدیریت صنعتی را تشکیل می‌ دهد. این رشته از فعالیت، از یک سو زمینه‌ ارتقای بیشتر کمی و بالاخص کیفی سایر خدمات و فعالیت های سازمان را فراهم می ‌آورد و از سوی دیگر با انجام مطالعات و بررسی‌ های علمی، ظرفیت‌ها و تنگناهــای تـوسعه اقتصادی  اجتماعی کشـور را بررسی نموده و بدین ‌وسیله مدیران و سیاست گذاران را در ایفای مسئولیت ‌های خود یاری می‌ دهد. همچنین سازمان مدیریت صنعتی با انجام تحقیقات گوناگون، زمینه‌های مناسب برای تولید و فعالیت های اقتصادی مؤسسه ‌ها و شرکتها را مورد شناسایی قرار می ‌دهد.

فعالیت های تحقیقاتی گروه مدیریت صنعتی را می ‌توان در عنوانهای زیر برشمرد:

  • شناخت استراتژیها، قوانین و مقررات، سیاست ها، بازارهای پولی و مالی و سرمایه­ گذاری در سطح صنایع و بنگاهها (تحقیقات اقتصادی)
  • شناخت بازارهای داخلی و خارجی محصولات، شیوه ها و تکنولوژیهای نوین در تجارت بین الملل و راهکارهای گسترش صادرات محصولات در سطح صنایع و بنگاهها (تحقیقات بازرگانی)
  • شناخت متغیرهای اثرگذار بر روابط و فرهنگ سازمانی در سطح صنایع و بنگاهها (تحقیقات مدیریت و توسعه منابع انسانی)
  • شناخت متغیرهای اثرگذار بر روابط و فرهنگ سازمانی در سطح صنایع و بنگاهها (تحقیقات نهادسازی)
  • ایجاد زیرساختهای اطلاعات مکانی و GIS
  • تهیه و تدوین طرح های جامع و راهبردی شهری و روستایی
  • شناسایی فرصتها و قابلیتهای توسعه گردشگری
  • طرحهای جامع توسعه­ گردشگری
  • مطالعات ایجاد خوشه های صنعتی
  • ساماندهی آمارهای ثبتی و غیرثبتی
  • بررسی و تدوین تجربیات گوناگون کشورها در موارد فوق

تنها نمایندگی موسسه CIW در جنوب ایران